Penguin - Sphenisciformes

Penguin-Sphenisciformes


Penguin adalah hewan akuatik jenis burung yang tidak bisa terbang dan secara umum hidup dibelahan bumi selatan.
walaupun seluruh jenis penguin awalnya berasal dari belahan bumi selatan, namun penguin tidak hanya ditemukan didaerah dingin atau di antartika saja. Terdapat tiga spesies penguin yang hidup didaerah tropis. salah satu spesies hidup dikepulauan Galapagos (penguin galapagos) dan biasanya menyebrangi garis khatulistiwa untuk mencari makan.
Umumnya penguin memakan krill (Sejenis Udang), ikan, cumi-cumi dan hewan air lainnya yang tertangkap ketika berenang dilaut dengan paruhnya.
Penguin - sphenisciformes


Tubuh penguin sangat sesuai untuk berenang dan hidup diair. sayapnya merupakan pendayung dan tidak mampu untuk terbang. didaratan penguin mengguanakan ekor dan sayapnya untuk menjaga keseimbangan ketika berjalan.
Setiap penguin memiliki warna putih disebelah dalam tubuhnyadan warna gelap ( biasanya hitam ) disebelah luar tubuh. hal ini berguna untuk kamuflase. hewan pemangsa seperti singa laut dari dalam air akan sulit untuk melihat penguin karena perutnya yang berwarna putih bercampur dengan pantulan permukaan, gelap pada punggungnya juga menyamarkan penguin dari pandangan hewan pemangsa diatas air.
penguin mampu berenang dengan kecepatan 6 hingga 12km/jam bahan pernah sampai 27km/jam. penguin yang berukuran kecil biasanya menyelam 1 hingga 2 menit dari permukaan air untuk menangkap makanan. penguin yang berukuran lebih besar, yaitu penguin emperor bisa menyelam lebih dalam hingga 565 meter selama 20 menit.
penguin terlihat tidak yakut dengan kehadiran manusia, mereka cenderung mendekat kepada manusia yang mempelajari mereka.


Berlangganan update artikel terbaru via email:

2 Responses to "Penguin - Sphenisciformes"

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    dewa-lotto.name
    dewa-lotto.com

    BalasHapus
  2. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq


    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    BalasHapus

Ads tengah artikel

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel